Start je ‘mental run’

on

ae20076a-0da3-441f-afe7-17743ce40703

Na een hopelijk deugddoende vakantie zijn we terug klaar om er volledig in te vliegen. Maar is ons brain wel opnieuw klaar voor de toeloop van taken, toetsen,…? Hierbij kan mindfulness ons helpen.

Mindfulness is een  wetenschappelijk onderbouwde aandachtstraining die je beter leert omgaan met stress, slapeloosheid, piekeren, … maar stimuleert ook de creativiteit en verbetert de communicatie.
Mindfulness betekent bewust aandacht geven aan wat er hier en nu is (gedachten, gevoelens, lichamelijke sensaties,…) zonder te oordelen.

Oefen je Mindfulness en doe de bodyscan via onderstaande link. Inloggen kan snel via een gratis account.
 https://www.itam.be/mental-run-mindfulness.html

Tijdens deze 15 minuten durende oefening leer je de aandacht te richten en te concentreren op fysieke sensaties die zich in jouw lichaam tonen.
Dit type oefeningen vormen de basis van Mindfulnesstraining, namelijk het leren richten van de aandacht. Je kunt deze oefening zittend, liggend, staand of zelfs wandelend doen.

Bron: https://www.itam.be/wat-is-mindfulness.html

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s