Kenmerken van dyscalculie

  • Moeizaam aanleren van getallen;
  • moeizaam aanleren van wiskundige berekeningen;
  • mindere ruimtelijke oriëntatie;
  • problemen bij klok lezen;
  • overslaan van getallen bij het tellen;
  • tellen op de vingers;
  • geen onderscheid tussen optellen en aftrekken binnen een lange opeenvolgende som;
  • problemen bij het omzetten van gesproken naar geschreven getallen;
  • traag bij het maken van berekeningen;
  • werken met kaarten, formules, grafieken… is een probleem;

Bij bepaalde leerlingen is maar één of twee van deze componenten sterk aanwezig. Een medeleerling met dyscalculie heeft niet alle kenmerken nodig om dyscalculie te hebben.

Filmfragment =>

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s