Visie & doelstellingen

In de eerste graad is de leerbegeleiding gericht op het aanleren van een vaste studiegewoonte. Het ontwikkelen en leren hanteren van instrumenten die gericht zijn op orde en organisatie liggen aan de basis van alle leeracties.

  • De OVUR-studiemethode moet bij elke leerling gekend zijn en toegepast worden in het leerproces. Op die manier moet de leerefficiëntie opgekrikt worden.
  • De ontwikkelde leerinstrumenten moeten ook bij de vakleraren gekend zijn en toegepast worden tijdens de lessen. De professionalisering van de leerbegeleiding zal de prestaties en de motivatie van de leerlingen ten goede komen.
  • Acties die gericht zijn op het welbevinden van de leerlingen moeten er voor zorgen dat de leerlingen zich goed voelen in de klasgroep en op school.

In de tweede graad moeten de leerlingen instrumenten leren hanteren die het leerrendement doen toenemen. Tools aanreiken die de motivatie op peil houden zijn onontbeerlijk; daarbij moeten ze stilaan hun blik richten op hun toekomstige studiekeuze en/of beroepsmogelijkheden.

In de derde graad zullen de leerlingen zich voorbereiden op wat nà het middelbaar onderwijs komt.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s